کد مطلب:315287 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:191

خدایا - پسرم عباس را به حق عباس امیرمؤمنان علی نجات بده
مرحوم مغفور خطیب توانای كربلا حاج شیخ هادی خفاجی رحمه الله یكی از منبری های به نام كربلای معلا بود، وی در یكی از مجلس های خود كه در خانه های كربلا منبر می رفت، چنین نقل كرد:

سال 1370 هجری بود كه عده ای از زوار بحرینی از من خواستند در مجلسی كه در صحن مطهر حضرت اباالفضل علیه السلام برگزار بود، منبر بروم و بخوانم.

- البته مرحوم شیخ در خواندن به نوای بحرینی ها تخصص داشت -.

مرحوم شیخ قبول نمود كه در وقت تعیین شده در صحن حضرت عباس علیه السلام منبر رود، و آنهایی كه باید حاضر شوند و جمع زیادی از سایر مردم، حاضر شدند.

پس از پایان منبر مرحوم شیخ هادی از سبب تشكیل مجلسی در صحن حضرت عباس علیه السلام و آن هم به نام حضرت عباس علیه السلام - كه معمولا نام حضرت عباس علیه السلام در میان عرب ها در روز 7 محرم برده می شود - سؤال نمودند.

یكی از افراد كه همان درخواست كننده ی این مجلس به نام حاج احمد خلفان بود - كه نذر كرده بود كه این مجلس را در صحن حضرت عباس علیه السلام برگزار نماید - گفت: علتش این بود من از جمله ی غواصان بودم كه برای دریافت لؤلؤ به دریا می رفتم، روزی به اتفاق فرزندم كه نامش عباس بود به دریا رفتیم، هم چنان كه خود سرگرم غواصی در قعر دریا بودم یك مرتبه دیدم فرزند هشت ساله ام در میان امواج خروشان قرار گرفته و برای نجات او خود را در میان دریا انداختم و تعادل خود را از دست دادم. اما متأسفانه نتوانستم كاری از پیش ببرم، سر به سوی آسمان بلند كردم و فریاد زدم: خدایا! فرزندم عباس را به حق عباس فرزند امیرالمؤمنین علیهماالسلام نجات بده.



[ صفحه 553]



پدر فرزند می گوید: یك مرتبه دیدم آب بالا آمد و فرزندم را به طرف خشكی پرت نمود. حمد خدای را به جا آوردم و شكر نمودم و قرار گذاشتم، وقتی ماه محرم فرارسید به كربلا بیایم و اولین كاری كه انجام بدهم زیارت مرقد حضرت عباس علیه السلام باشد، آنگاه از حضرت به خاطر لطف و كمكی كه نموده تشكر نمایم. هم اكنون آمده ام به نذرم وفا نمایم. [1] .


[1] همان ص 79.